Rozvoj komunikačních dovedností pedagogů, jako základ prevence rizikového chování
Číslo projektu: D/0558/2017/KH
Program: Programy na podporu prevence rizikového chování
Dotační titul: Fond Zlínského kraje
Období realizace: 28. 08. 2017 až 29. 08. 2017
Rozpočet: 20 000 Kč (dotace 14 000 Kč)
Ve dnech 28. a 29. srpna se pedagogové ze základní školy Vsetín, Rokytnice zúčastnili dvoudenních intenzivních tréninků zaměřených na posílení osobnostního rozvoje učitelů v oblasti rozvoje komunikačních dovedností. Finanční prostředky škola získala formou grantové žádosti z Fondu Zlínského kraje z programu na podporu prevence rizikového chování.
V dlouhodobém časovém horizontu se zaměřujeme na posílení výchovného aspektu edukativního procesu na naší škole, přičemž vycházíme z předpokladu, že základy preventivního působení jsou dány klimatem školy a to do značné míry vychází ze vztahů a komunikace mezi pedagogy. Podstatou prevece je též komunikace mezi učiteli a žáky. Pedagogoičtí pracovníci školy se dosud neměli možnost se v této oblasti vzdělávat. Právě proto jsme se rozhodli zaměřit na posílení osobnostního rozvoje učitelů v oblasti rozvoje komunikačních dovedností ve třech rovinách
- Rozvoj komunikačních dovedností (učitel – žák, učitel – rodič, učitel – učitel)
- Osvojení si základů nenásilné komunikace dle Marsalla Rosenberga
- Komunikační dovednosti pro zvládnutí konfliktu
Lektorem nám byl po dva dny PhDr. Jan Burian, který se komunikačními technikami dlouhodobě zabývá.
Přidáno 25. 10. 2017, autor: Hynek Hromada