Vybudování infrastruktury pro výuku klíčových kompetencí na ZŠ Vsetín, Rokytnice 436
Název projektu:
Vybudování infrastruktury pro výuku klíčových kompetencí v oblasti technických a řemeslných oborů, přírodních věd a schopnosti práce s digitálními technologiemi na ZŠ Vsetín, Rokytnice 436.
Číslo projektu: CZ.06.2.67/0.0/0.0/16_063/0004132
Program: Integrovaný regionální operační program, číslo výzvy: 06_16_063
Období realizace: 2020 až 2025
Rozpočet:
Celkové výdaje: |
22 513 857,48 Kč |
Příspěvek Unie: |
85% |
Národní veřejné zdroje (bez vlastního zdroje financování): |
5% |
Vlastní zdroj financování: Finanční prostředky z rozpočtu obcí/obce |
10% |
Anotace projektu:
Projekt představuje stavební úpravy za účelem znovuobnovení řemeslných dílen na ZŠ Rokytnice Vsetín, vybudování nových učeben polytechnického vzdělávání a multifunkční učebny technického vzdělávání se zaměřením na robotiku a informační a komunikační technologie, provedení opatření pro bezbariérový přístup školy, zajištění konektivity dle standardů přílohy 9 SP IROP pro 47. výzvu a realizace zahradních úprav pro vytvoření environmentální odpočinkové zóny pro žáky během přestávek.
Cíle projektu:
Cílem projektu je obnovení infrastruktury pro řemeslné vzdělávání, zavedení nové infrastruktury pro technické vzdělávání, při využití prostředků pořízených z IROP, připravit nové metody výuky s cílem probudit v žácích zábavnou formou zájem o technické obory a otevřít jim tak i další možnosti při jejich rozhodování o dalším vzdělávání a budoucím povolání. S ohledem na vybavení pořízené z IROP rozvinout užší spolupráci s potenciálními zaměstnavateli z technických a řemeslných oborů, podpořit rozvoj mimoškolních aktivit ve všech oborech (technických, řemeslných i přírodovědných).
Aktivity v projektu:
Hlavními aktivitami projektu budou stavební rekonstrukce a úpravy prostor pro vybudování učeben řemeslného a polytechnického vzdělávání, infrastruktury konektivity celé školy ve standardech podle podmínek přílohy 9 Specifických pravidel IROP pro 47. výzvu, bezbariérového přístupu všech prostor školy a provedení zahradních úprav pro environmentální odpočinkovou zónu využívanou žáky o přestávkách. V rámci projektu je uvažováno pořízení technického vybavení řemeslných dílen (ruční AKU i elektrické nářadí a doplňkové strojní vybavení pro dělení a opracování dřeva). Pro polytechnické vzdělávání budou učebny vybaveny malými CNC stroji a malými konvenčními stroji. Pro multifunkční učebnu robotiky a ICT je uvažováno vybavení robotickými výukovými modely a pro práci s digitálními technologiemi pak audiovizuální a foto technika, 3D tiskárny, 3D skenery a drony. Učebny budou dále vybaveny nábytkem a potřebnou výpočetní a audiovizuální interaktivní technikou. Pro potřeby přírodovědných oborů je v projektu uvažováno vybavení moderními pomůckami, kdy některé z nich využívají i digitální technologie.
Přidáno 7. 8. 2020, autor: Tomáš Dopita